Zasady Polityczne
Nowe Rozdanie :: Ogólne :: Zasady Gry
Strona 1 z 1
Zasady Polityczne
Polityka międzynarodowa
Polityka międzynarodowa jest kreowana zarówno przez graczy jak i mistrzów gry. Ci drudzy odpowiadają za dyplomację państw NPC i wydarzenia, które mogą wpływać na politykę międzynarodową.
Gracze muszą pamiętać tylko jakim typem rządu grają i jaki kraj reprezentują i dostosowywać swoją politykę zagraniczną do swojego kraju. Np. Nazistowski rząd popierający ZSRR nie wygląda najlepiej, tak samo jak komunista popierający kapitalizm.
Obowiązują oczywiście wszystkie zasady dotyczące pisania postów i pamiętajcie, że na arenie międzynarodowej zawsze reprezentujecie rząd.
Re: Zasady Polityczne
Dyplomacja
Wszelka oficjalna dyplomacja musi zostać napisana na forum w świecie gry. Tylko ustalenia tam zapisane i oficjalnie podpisane mają siłę dyplomatyczną i tylko na nich można opierać swoje argumenty. To samo dotyczy się traktatów, paktów i wszystkiego na chcecie się powoływać.
Chcąc rozpocząć oficjalne rozmowy dyplomatyczne, czy też omawiać traktat handlowy należy założyć temat w odpowiednim dziale.
Tytuł tematu, w którym będą odbywał się rozmowy dyplomatyczne musi zawierać nazwę spotkania, albo nazwy państw biorących w nich udział
Zapraszający na rozmowę dyplomatyczne jawnym tekstem zaprasza kraje i tylko głowy tych państw mają możliwość pisania w tym temacie. Każde inne naruszenie prywatnej dyplomacji będzie traktowane jako próba szpiegostwa, albo wtargnięcie na teren prywatny i skończy się tak jak to opisano w regulaminie ostrzeżeniami, a w poważniejszym przypadku odgórną abdykacją i banicją.
Zazwyczaj tematy poruszane podczas oficjalnych rozmów są tajne i ukryte dzięki funkcji hide
- Kod:
[hide]Tekst[/hide]
Nie dotyczy się do otwartych konferencji, w których udział bierze cały świat, gdzie siłą rzeczy wie o nich cały świat.
Podczas ukrytych rozmów rządzący rozmawiają z równymi sobie i nie trzeba trzymać się wszystkich zasad pisania postów, jednak gdy podczas rozmów ujawniany jest jakiś fragment jawnie należy utrzymywać poziom rozmów na wysokim poziomie.
Re: Zasady Polityczne
Wojna
Oprócz skutków militarnych wojna ma także wiele skutków politycznych.
Wojny mają wiele skutków ubocznych. Prócz samego starcia wojsk i pokazu siły, cierpi na niej gospodarka, ludność cywilna, ale i reputacja agresora na arenie międzynarodowej. Szczególnie gdy ten nie miał żadnego twardego powodu do wszczynania wojny.
Casus Belli
Z łacińskiego powód do wypowiedzenia wojny, w skrócie CB. Ma on kluczowe znaczenie przy wypowiadaniu wojen, ponieważ powoduje, że żołnierze wierzą, że o coś walczą, a obywatele agresora mają podany powód dlaczego ich kraj zdecydował wkroczyć na ścieżkę wojny. To czy inne kraje będą uważały ten powód do wojny za słuszny okaże się jak już go użyjecie, ale lepsze coś niż nic.
Brak CB spowoduje większy spadek poparcia niż byłoby to w przypadku jego posiadania. Dobre CB nawet zwiększy poparcie, ponieważ ludzie będą z entuzjazmem iść na wojnę gdyż w ich mniemaniu jest ona ważna i sprawiedliwa.
Wypowiedzenie wojny
Sam akt wypowiedzenia wojny najczęściej ma dwie postaci. Jest to oficjalne wypowiedzenie wojny na arenie międzynarodowej jak i sam atak na granice. W gestii gracza leży to co będzie pierwsze. Należy jednak pamiętać o tym, że państwa demokratyczne raczej najpierw wypowiadają wojnę, a dopiero potem działają.
Tak jak już wspominano wcześniej wypowiedzenie wojny wiąże się z reakcję społeczeństwa. Bazowo wojna zawsze przynosi spadek poparcia ponieważ część obywateli zawsze będzie z niej niezadowolona. Dodatkowo dochodzi do tego sprawa powodu wojny, opisana powyżej. Dodatkowo na poparcie będzie miała wpływ reakcje pozostałej części świata. O ile dla Rzeszy czy ZSRR nie będzie to miało większego znaczenia, to dla mniejszego państwa już tak. Dużo zależy także od reżimu politycznego panującego w kraju, ale o tym będzie później.
Wojna
Podczas wojny cały czas trwają jej skutki polityczne. Społeczeństwo będzie reagować na sytuację na froncie, a dodatkowo z podstawowo poparcie będzie malało wraz z długością trwania wojny. Kolejne miesiące będą osłabiały wolę walki i entuzjazm społeczeństwa, a pogłębiało jej niechęć do wojny.
Po wojnie
To co będzie po wojnie zależy od tego czy jesteśmy zwycięzcami czy przegranymi. Ci drudzy muszą się zdać na łaskę tych pierwszych.
Zwycięzca decyduje co zrobi z podbitymi terenami. Standardowymi zachowaniami są:
- Anektowanie całego kraju
- Przyłączenie części ziem
- Utworzenie marionetkowego rządu
- Oddanie kraju obywatelom po obaleniu dyktatora
Zyski z zagospodarowania podbitych ziem będą różne i zależeć od ogólnej sytuacji. Na przykład, po długiej i wyczerpującej wojnie totalnej, gdzie zniszczono wiele miast zyski z aneksji ziem będą mniejsze niż w przypadku szybkiej i sprawnej ofensywy zakończonej małymi stratami. Pozostawienie kraju w ruinie po oddaniu go obywatelom także nie będzie dobrze odebrane przez świat.
Podczas aneksji i przyłączania ziem, przyłączamy także siłą ludzi, którzy ją zamieszkują. Ci o ile nie wyzwalaliśmy ich z rąk tyrana, który ich uciskał i nie popełnialiśmy zbrodni na cywilach nie będą za nami przypadać, a w skrajnym przypadku, będą nas nienawidzić.
Zgodnie z tym poparcie w państwie, będzie spadać w zależności od tego jak wiele terenu przyłączyliśmy i ilu obywateli obcej narodowości zyskaliśmy. Jeżeli przyłączymy do kraju więcej obywateli niż mieliśmy można się liczyć z spadkiem poparcia nawet o 50%, a nawet więcej.
Utworzenie państwa marionetkowego nie zabiera nam wiele poparcia, ale także powoduje, że nie mamy pełnej zwierzchności nad marionetkami. Także wojska, które pozostały pod kontrolą tego kraju o ile złożą przysięgę wierności nowemu rządowi przejdą na stronę marionetki. Zyski gospodarcze z tego zależą od ustaleń z marionetkowym rządem(jeżeli ma dochodzić do transferu) lub tego, czy zabieramy część ich państwa.
Podczas aneksji państwa, lub zabierania części ich ziem zdobywamy gospodarkę tam leżącą. Jej ilość będzie zależała od decyzji mistrza gry.
Gracz może pytać się mistrz gry, o sytuację na podbitych ziemiach, a także delikatnie sondować podbite społeczeństwo
Re: Zasady Polityczne
Pakty i traktaty
Gracze podczas gry mogą podpisywać różnego rodzaju traktaty i pakty. Najważniejszą rzeczą jaką powinniście o nich wiedzieć, że we wszystkich traktatach oprócz paktów o nieagresji musicie napisać o zasadach tej umowy, a także o konsekwencjach jej złamania i sposobie ich egzekwowania. Jako mistrzowie gry w takich traktatach za złamanie odejmujemy tylko poparcie w kraju, które wiąże się z niezadowoleniem ludzi z powodu zachowa rządu, a także pamiętamy o tym gdy państwo, które złamało traktat, będzie chciało podpisać cokolwiek z państwem NPC.
Słowem. Co macie w traktacie to obowiązuje.
Wyjątkiem jest pakt o nieagresji(PON), który zawsze jest problematyczny, dlatego ma odgórne zasady.
Traktaty, których podpisania jawnie nie ogłoszono, są znane tylko obu rządom, a więc nie mają żadnego wpływy na obywateli obu tych krajów. Niektórych traktatów nie można trzymać tajnie podpisanych(czyli bez oficjalnego ogłoszenia), ponieważ oddziałują one na obywateli
Każdy gracz kontaktując się z NPC musi podać nazwę kraju jakim jest ten NPC. Jeśli używa się tylko 1 tematu do kontaktów z NPC (zalecane przez GMa gdyż zapobiega to spamowaniu działu dyplomacji) należy w postach pisać do jakiego NPC się pisze.
Pakt o nieagresji
Państwa podpisujące pakt o nieagresji muszą określić jego długość. Mogą także ustalić karę za jego złamanie przez którąś ze stron.
Za złamanie paktu o nieagresji uznaje się:
- zbrojną napaść
- prowadzenie działań, poprzez które drugi kraj ponosi straty gospodarcze
- przechwycenie szpiegów działających na niekorzyść poszkodowanego(o ile udowodni się ich pochodzenie)
Pakt o nieagresji podpisany z państwem posiadającym marionetek dotyczy także ich ponieważ państwo główne jest ich protektorem Dotyczy to tylko jawnych marionetek.
Polityka, ideologia i obywatele
Każde państwo posiada ustalony na początku rodzaj reżimu politycznego, jaki panuje w tym kraju. Reżim polityczny jest ogół metod, którymi posługuje się władza państwowa w stosunkach z ludnością, a także zasady, jakimi się ona kieruje w tych stosunkach
Wyróżniamy takie rodzaje reżimów jak:
- reżim demokratyczny
- reżim autokratyczny
-reżim totalitarny
Ma to znaczący wpływ na to jakie losy wewnętrzne państwa.
Reżim demokratyczny:
- wybory
- duży wpływ poparcia na rząd
- duża podatność na zmiany poparcia
- wywołanie wojny powoduje większe straty poparcia
Reżim autokratyczny:
- wybory(zależne) lub rządy silnej ręki(może być opiekuńcza, ważny jest wizerunek przywódcy)
- średni wpływ poparcia na rząd
- średnia podatność na zmiany poparcia
Reżim totalitarny:
- wymagane twarde rządy(nie oznacza to represji, ale dbania o wizerunek silnego przywódcy)
- mały wpływ poparcia na rząd
- mała podatność na zmiany poparcia niewynikające z wojen
- wywołanie wojny nie powoduje od razu dużego spadku poparcia
Wybory
Ważną rzeczą w krajach demokratycznych są wybory. O ile w państwach totalitarnych nie trzeba się ich obawiać i wystarczy chronić głowę swojego państwa przed zamachami ze strony wroga, lub niezadowolonej ludności. O ile jeszcze oczywiście kontrolujemy armię i policję.
Władze państw demokratycznych są rozliczane przez obywateli podczas wyborów. Śledzili oni wasze dotychczasowe postępy i wiedzieli jakie obietnice składaliście im podczas ostatnich wyborów(wasze plany, które wysłaliście/wyślecie mistrzowi gry podczas rekrutacji).
Wybory są proste. Mechanika liczenia głosów nie jest dla graczy, ale wiecie co jest podczas nich brane pod uwagę, a są to:
- wasze rządy od startu gry
- przeprowadzona kampania wyborcza - obietnice i cele na następne 4 lata rządów.
- sytuacja polityczna na świecie
- modyfikatory związane m.in z wpływem obcych państw(mogących fałszować wybory), albo przedwyborczymi działaniami rządu
Gdy zostaną ogłoszone wybory, gracze państw demokratycznych mają za zadanie znaleźć wszystkie główne partie polityczne(wszystkie może przesadzone, ale 5-6 głównych, najlepiej jeżeli będzie pełen wachlarz od prawej do lewej).
Przy wyborach na prezydenta również ta sama zasada, z tym, że podajemy nazwiska kandydatów i partię do której przynależą.
Zasady zostały stworzone i udostępnione przez dobrodzieja zwanego Perooxem
Nowe Rozdanie :: Ogólne :: Zasady Gry
Strona 1 z 1
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach
|
|