Zasady Ekonomiczne
Nowe Rozdanie :: Ogólne :: Zasady Gry
Strona 1 z 1
Zasady Ekonomiczne
Gospodarka
Swoje państwo gracze mogą rozbudowywać o różnego rodzaju obiekty gospodarcze lub militarne. Te, które mają największe znaczenie dla gry i są najbardziej powszechne opisane są w tym temacie.
Gracze mogą wymyślać własne obiekty, a także oszacować zyski jakie powinny one przynosić. Wtedy należy opisać czym on jest i do czego on służy. Taki obiekt wycenia mistrz gry i podaje korzyści jakie będzie przynosił.
Spis obiektów:
Rolnictwo:
Koszt budowy: 10 mln
Dochód: 2 mln
Specjalne: Produkuje 2j zaopatrzenia
Przemysł lekki
Koszt budowy: 20 mln
Dochód: 5 mln
Specjalne: Produkuje 1 punkt produkcyjny i 3 jednostki zaopatrzenia
Przemysł ciężki
Koszt budowy: 20 mln
Dochód: 4 mln
Specjalne: Produkuje 5 punktów przemysłu i 1 jednostki zaopatrzenia
Usługi:
Koszt budowy: 25 mln
Dochód: 8 mln
Specjalne: Brak
Sektor handlowy
Koszt budowy: 15 mln
Dochód: 0 mln
Specjalne: Pozwala na podpisanie 1 umowy handlowej
Fabryka zaopatrzenia:
Koszt budowy: 15 mln
Dochód: 2 mln
Specjalne: Produkuje 5 jednostki zaopatrzenia
UWAGA: Poziom fabryki zaopatrzenia nie może być wyższy od poziomu rolnictwa
Baza morska:
Koszt budowy: 25 mln
Dochód: 1 mln
Specjalne: Pozwala na utrzymanie 25 tonażu floty
Centrum Wywiadu
Koszt budowy: 15 mln
Wytwarza 3 punkty wywiadu i utrzymuje siatkę wywiadowczą w jednej części kraju
Centrum Naukowe
Koszt budowy: 20 mln
Wytwarza 4 punkty badań. Pozwala na prowadzenia badań naukowych(technologicznych), każdy dodatkowy poziom pozwala na jedno dodatkowe równoczesne badanie więcej.
Centrum Kulturowe
Koszt budowy: 15 mln
Poprzez różnego rodzaju media głosi ideologię państwa i rozszerza wpływ kultury na inne kraje. Łatwiej jest kontrolować obcy naród gdy jest on pod wpływem naszej ideologii czy kultury. Ma kluczowe znaczenie w kwestiach ideologicznych w państwach totalitarnych!
Zwiększanie się cen struktur
Zmiana cen struktur: Rolnictwo, Przemysł, Usługi, Fabryki zaopatrzenia
Za każdy kolejny struktury ponad 10 koszta związane z jego wybudowaniem są 2x większe
Za każdy kolejny struktury ponad 15 koszta związane z jego wybudowaniem są 3x większe
Za każdy kolejny struktury ponad 20 koszta związane z jego wybudowaniem są 4x większe
Zmiana cen struktur za kolejne poziomy dla: Centrum Wywiadu, Centrum Naukowe, Centrum kulturowe
Za każdy kolejny struktury ponad 5 koszta związane z jego wybudowaniem są 1,5x większe
Za każdy kolejny struktury ponad 10 koszta związane z jego wybudowaniem są 2x większe
Za każdy kolejny struktury ponad 15 koszta związane z jego wybudowaniem są 3x większe
Ostatnio zmieniony przez I Sekretarz dnia Nie Wrz 24, 2017 9:59 pm, w całości zmieniany 1 raz
Re: Zasady Ekonomiczne
Traktaty handlowe
Handel zagraniczny jest bardzo ważną częścią gospodarki. Kraje kolonialne produkują ogromne ilości produktów i surowców, które muszą komuś sprzedać, a kraje dążące do wzmocnienia swojej pozycji szukają surowców, które pozwolą im na rozwój. Słowem, każdy kraj ma coś na sprzedaż i zawsze znajdzie się kupiec.
Aby uniknąć sytuacji, gdzie gracze podpisują wszystkie umowy handlowe z krajami NPC to traktaty handlowe można podpisywać tylko z graczami. Możliwe jest podpisanie traktatu z NPC na drodze wyjątku i po starannych próbach na jego podpisanie. Umowy takie przynoszą z reguły mniejsze dochody niż podczas handlu z innym graczem.
Ilość traktatów handlowych jakie możemy podpisać zależy od poziomu sektora handlowego. Każdy poziom sektora handlowego pozwala na podpisanie 1 umowy handlowej.
Każdy traktat handlowy przynosi od 4 do 8 mln zysku i jest on zależy od tego co było w podpisanym traktacie jak i od aktualnej sytuacji. Jeżeli wasz kraj produkuje coś, czego nikt inny nie sprzedaje to traktaty handlowe będą przynosić większe zyski. Ma to przede wszystkim zastosowanie jeżeli chodzi o surowce naturalne.
Handel zaopatrzeniem rozpatrywany jest osobno.
Handlu można dokonywać za pośrednictwem:
- okrętów handlowe - okręty grupowane w konwoje transportujące dobra drogą morską
- składy handlowe - są to duże transporty drogowe albo kolejowe kursujące drogą lądową
Każda podpisana umowa musi mieć utworzoną ścieżkę.
Na przykład. Francja podpisała umowę handlową z Czechosłowacją. Aby składy handlowe dojechały do kraju muszą przejechać przez Rzeszę, albo inną okrężną drogą. Ścieżka handlowa wygląda tak:
Umowa handlowa z Czechosłowacją: Zysk - 6 mld, ścieżka: Francja-Rzesza-Czechosłowacja
W takim przypadku gracz Rzeszy może w temacie handlu napisać, że chce pobierać cło za przejazd składów handlowych przez jego kraj. Zawsze jednak można zmienić trasę handlu.
Przy handlu drogą morską wypisujemy akweny morskie i cieśniny przez jakie przepływają statki
Ma to znaczenie w przypadku wojen, lub prób atakowania konwojów handlowych. Dlatego ostrożnie planujcie swój handel i nie zapominajcie o eskortowaniu okrętów handlowych. W handlu lądowym teoretycznie bezpieczeństwo składu zapewnia kraj, przez którego terytorium podróżuje. Dodatkowe uzgodnienia na ten temat podpisuje się wraz z umową handlową.
Cła
Jeżeli przez twój kraj przechodzi lądowy transport handlowy możesz próbować ciągnąć zyski z cła. Ograniczasz w ten sposób dochody z handlu jakie ciągną państwa, które go podpisały i przynoszą dochody tobie. Pamiętaj jednak, że wtedy mogą oni zmienić trasę. Dochody z cła określane są przy jego nałożeniu.
Re: Zasady Ekonomiczne
Kontrybucje wojenne
Po zakończonym konflikcie zbrojnym podczas podpisywania pokoju można zażądać, aby jedna ze stron zapłaciła kontrybucję wojenną.
Wtedy jedna ze stron, najczęściej przegrany, wypłaca ze swojego skarbca określoną sumę pieniędzy, przez określony czas do skarbca państw, które tą kontrybucję pobierają(najczęściej zwycięzców).
Maksymalnie całkowita rata kontrybucji może wynosić tylko 50% dochodu państwa, które je wypłaca i jest ona oddawana pod koniec tury. Płacący kontrybucje musi pamiętać o tym, żeby zachować część funduszy na zapłacenie kontrybucji inaczej mogą czekać na niego kary, o których wcześniej napisano w traktacie.
Płacący kontrybucje może wypowiedzieć posłuszeństwo i nie zapłacić, ale wtedy zrywa warunek pokoju i kraje, które były gwarantem pokoju otrzymują Cassus Belli przeciwko niemu.
Zasady zostały stworzone i udostępnione przez dobrodzieja zwanego Perooxem
Nowe Rozdanie :: Ogólne :: Zasady Gry
Strona 1 z 1
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach
|
|